Het echte reizen is begonnen! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Joanne Winkel - WaarBenJij.nu Het echte reizen is begonnen! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Joanne Winkel - WaarBenJij.nu

Het echte reizen is begonnen!

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg Joanne

07 April 2015 | Australië, Noosa Heads

Hallo allemaal!

Het duurde een poosje maar hierbij weer een nieuw reisverslag van mij! Momenteel ben ik al bezig de oostkust af te reizen dus mijn werk op de boerderij zit er alweer een poosje op.

Ik heb het super naar m'n zin gehad op de farm :) Eerst was het een beetje spannend omdat we moesten gaan koken voor de studenten van de school die om de week kwamen. De ervaren meiden gingen allemaal voor de volgende school weg en hebben gelukkig veel uitgelegd. Toch wist ik niet of ik wel een lambleg uit de oven kon maken... Gelukkig pakte het koken iedere keer goed uit met wat improvisatie ;) Ik werkte daar met twee jongens en nog een andere meid en we konden gelukkig goed met elkaar overweg. Naast het koken en schoonmaken moesten we ook wieden en gelukkig ook veel paardrijden en achter de koeien aan! Dat was wel het allerleukste natuurlijk :) Ook veel opgestoken van de natural horsemanship lessen! Tim (de boer) was echt heel goed met paarden, eigenlijk een soort van paardenfluisteraar. Als staff zijnde moesten we telkens op andere paarden rijden, maar gelukkig mocht ik best vaak op Coco een super lieve merrie :) Na 5 weken op de farm was het alweer tijd om te vertrekken, maar ik bleef nog een paar dagen langer omdat ik ziek was geworden :( Niet zo fijn natuurlijk maar beter dat het op de farm was dan in een hostel.

Toen ik weer beter was, was het toch echt tijd om te gaan. Vond het best moeilijk maar was ook wel blij om weer verder te gaan. Terug in Sydney ben ik weer een paar dagen in het Wake Up hostel gebleven waar ik ook tijdens mijn eerste week verbleef. Leuke nieuwe mensen leren kennen en ook nog wat meiden uit mijn eerste week terug gezien :) Ook heb ik in Sydney een pakket voor mijn oostkust-trip geboekt waarmee ik eind maart mee ben begonnen.

Mijn eerste stop van mijn trip was surfkamp! Pffff..... het lijkt zo makkelijk maar dat is het niet haha. Ik dacht dat ik de techniek wel een beetje onder de knie had tijdens de uitleg, maar eenmaal in het water is het toch lastig. Als er dan een golf kwam en je moest opstaan ging het zo snel dat ik alweer vergat wat ik moest doen. Helaas werkte het weer ook niet mee en waren beide lessen in de regen, erg koud! Gelukkig was de zee heerlijk warm. Echt opgestaan heb ik niet... misschien voor drie seconden ofzo, maar het was wel een hele leuke ervaring die ik zeker wilde opdoen in Australië! (ondanks de spierpijn en blauwe plekken ;))

Na surfkamp ging ik door naar Byron Bay, een super relaxt dorpje met veel hippies. In Byron heb ik een hele leuke Duitse meid leren kennen waarmee ik ben gaan fietsen op hele gekke te kleine fietsen. Ook lekker op stap geweest daar, maar helaas was ik alweer niet zo goed in orde doordat ik al een paar dagen keelpijn had. Met pijnstillers ging het gelukkig nog wel. Na Byron reisde ik door naar Surfers Paradise, wat eigenlijk gewoon de Spaanse costa van Australië is. Dus daar maar lekker een beetje op het strand gelegen en rustig aan gedaan. In Surfers ook nog een terrasje gepakt met wat Nederlandse meiden, toch fijn om af en toe gewoon Nederlands te kunnen praten! En ook weer een Duits meisje gezien die ik in mijn eerste week in Sydney had leren kennen.

Vanaf Surfers ben ik doorgegaan naar Brisbane, daar was alleen niet zoveel te doen door het paasweekend. Vanochtend ben ik in Noosa aangekomen waarvanuit ik morgen naar Australia Zoo ga, de dierentuin van Steve Irwin. Erg veel zin in :) Na Noosa ga ik naar Rainbow beach om van daaruit te vertrekken naar Fraser Island, een zandeiland waar we gaan rondcrossen in een 4wd en ik zelf ook mag rijden :D Na Fraser Island ga ik naar Agnes Water om vervolgens door te gaan naar de Withsunday Islands. Daar ga ik drie dagen op een catamaran vertoeven en lekker rondvaren! Daarna volgt nog Magnetic Island waarna ik alweer in Cairns ben en daar onder andere een tocht door het Rainforest ga maken en snorkelen in het Great Barrier Reef! Kortom nog genoeg te doen komende weken en volgens mij wordt dat ook het mooiste deel van mijn reis!

Hele drukke weken nu, en dat is soms ook wel vermoeiend. In ieder hostel maar 2 nachten en hop weer op de bus, iedere keer weer nieuwe mensen leren kennen. Soms best wel heimwee naar de farm waar alles op z'n gemakje ging en ook wel heimwee naar thuis. Ik wist dat het moeilijk zou worden om alleen te reizen en dat is het soms ook wel! Je bent eigenlijk nooit alleen, maar je bent ook niet met mensen die je heel goed kent en dat is wel eens moeilijk. Gelukkig kom ik nu steeds weer mensen tegen die ik al eens ben tegengekomen en dat is wel gezellig :)

Ik probeer snel weer wat van me te laten horen!!

Groetjes uit Noosa :)

Joanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanne

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 4331

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 30 Juni 2015

Australië!

Landen bezocht: