Cowboyschool! - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Joanne Winkel - WaarBenJij.nu Cowboyschool! - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Joanne Winkel - WaarBenJij.nu

Cowboyschool!

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg Joanne

21 Februari 2015 | Australië, Tamworth

Hallo allemaal!

Ik ben na een weekje op de farm weer in de bewoonde wereld met internet dus hierbij weer een berichtje from down under! Afgelopen week heb ik de cowboyschool gedaan. Het was echt een leuke week! Wel een beetje heimwee af en toe omdat ik geen bereik had en geen contact met thuis kon onderhouden. Gelukkig was het een drukke week, dus genoeg afleiding :) We hebben veel paardgereden en daar werd ik natuurlijk heel blij van. Ik had de hele week een heel lief paardje genaamd Fin. Ongelooflijk hoe rustig alle paarden waren! We kregen lessen in natural horsemanship en leerden te denken als een paard. Ik kan niet wachten om mijn nieuwe kennis thuis uit te proberen bij Sil, maar ben bang dat ze een beetje te eigenwijs is om echt te luisteren.... ;)
Met de paarden hebben we schapen gedreven, waarna er twee geschoren werden. Ook hebben we koeien gedreven (black angus) en de droge koeien gescheiden en naar een andere paddock gebracht. Erg leuk om dit allemaal te paard te doen in een super mooie omgeving! Gelukkig mag ik nog een maandje blijven op de farm om er te werken! Wel een beetje afgesloten van de buitenwereld daar, maar gelukkig is er wel een telefoon om af en toe te bellen.
Ik weet niet zo goed wat ik verder nog kan vertellen... maar ik zet hier foto's bij die de rest vertellen ;) Ook van mijn eerste week in Sydney zal ik de foto's uploaden! Hierna zullen jullie denk ik een poosje niet zo veel van mij horen omdat ik een maandje op de farm ben. Eind maart begin ik met de oostkust af te reizen, dus dan weer nieuwe verhalen.
Nu eerst het avontuur op de farm, ik word samen met een Engelse jongen en een Duits meisje eerst een weekje ingewerkt door de mensen die er nu nog werken en daarna gaan zij weg en moeten wij het doen! Er is om de week een school waarbij we moeten helpen en voor de gasten moeten koken en de week dat er geen school is moeten we boerderijklusjes doen. Weet nog niet precies wat we moeten doen, maar dat is ook iedere week anders.
Nou dit is het wel voorlopig! Bedankt voor alle berichtjes :) Ben nog niet echt verbrand, alleen beetje een witte zonnebril op m'n gezicht ;P

Bye!!

P.s. Zit niet aan de kust dus niets gemerkt van de stormen hier gelukkig, no worries!

  • 28 Februari 2015 - 14:31

    Jacqueline:

    Woop woop dat doe je goed, heerlijk zeg dat dit kan, bevoorrecht ben je zeker, geniet ervan met volle teugen, geen heimwee hebben, je gaat iedereen terugzien en ze denken vast allemaal aan je, veel plezier nog!! groetjes Jacqueline, van Dian ;-))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanne

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 4329

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 30 Juni 2015

Australië!

Landen bezocht: