Het zit er alweer bijna op... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Joanne Winkel - WaarBenJij.nu Het zit er alweer bijna op... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Joanne Winkel - WaarBenJij.nu

Het zit er alweer bijna op...

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg Joanne

13 Mei 2015 | Australië, Cairns

Hallo allemaal!

Hierbij alweer mijn laatste verslagje vanuit Australië. Wat ging de tijd snel! Vrijdag vertrek ik alweer naar Thailand waar ik eindelijk Jasper weer zie :) en na twee weekjes Thailand ben ik alweer thuis!

Maar eerst maar eens vertellen wat ik de afgelopen weken heb gedaan... Ik ben niet zo goed in het bijhouden van mijn reisverslagen heb ik wel gemerkt, maar daardoor heb ik nu wel veel te vertellen ;)

Mijn vorige verslag schreef ik vanuit Noosa en inmiddels zit ik alweer drie weken in Cairns. In Noosa ben ik helaas niet meer naar de Australia zoo geweest omdat we te laten waren met een bus boeken :( Heel erg dom natuurlijk maar wel van geleerd. Hier in Australië gaat alles zo relaxed dat je er zelf een beetje te relaxed van wordt... Gelukkig was Noosa wel een leuk stadje en heb me daar prima vermaakt op een super mooi strand in het National Park. :D

Na Noosa ging ik door naar Rainbow beach, een heel klein plaatsje waar volgens mij vooral veel backpackers zitten omdat het dichtbij Fraser Island is. Daarvoor was ik natuurlijk ook daar ;). Eenmaal aangekomen kregen we een praatje over onze driedaagse tour op Fraser Island. Ook was het verplicht om een video van de regering te bekijken vanwege de gevaren op het grootste zandeiland ter wereld! Wat zijn die gevaren dan?? Nou ten eerste dingo's... deze wilde honden wil je niet in je eentje tegenkomen dus werd ons de do's en don't duidelijk gemaakt mochten we er toch eentje tegenkomen. Daarover later meer.... Verder zijn er nog slangen en giftige spinnen waarvoor je moet uitkijken... brrr... Maar we kregen ook instructies over hoe te rijden met een 4wheeldrive! :D We mochten namelijk zelf over het strand en door de duinen crossen! Maar goed, je moest wel even weten wat je moet doen als je ondanks de 4wd toch vast komt te zitten.

Na dit praatje en een nachtje slapen was het eindelijk tijd voor onze tour op Fraser! Je werd ingedeeld in een groep van 8 personen en daarmee moest je een auto delen en om de beurt rijden. Eenmaal op het eiland gingen we lunchen op het strand en ja hoor... daar was de eerste dingo al! Iedereen ging als gekken DINGOOOOO roepen en zand in de ogen van de dingo schoppen. Best zielig maar daar jaag je ze wel mee weg. Ze zien eruit als gewone honden maar het zijn dus niet bepaald huisdieren.. Na de lunch gingen we verder naar Lake Mckenzie. Een super mooi meer met super helder water! Lekker gezwommen en wat mooie foto's gemaakt. De tocht naar het meer was door super mul zand meer naar het midden van het eiland. En drie keer raden wie achter het stuur zat... Pfoeh dat was best zweten af en toe maar ik heb het gered zonder vast te komen zitten! In het begin wilde ik nog heel veel sturen maar je kunt het beste de auto gewoon laten gaan en de wielen volgen vanzelf het spoor. Maar goed best lastig aangezien je ook nog een aan de 'verkeerde' kant in de auto zit en met de andere hand moet schakelen ;)

's Avonds kwamen we aan bij ons kamp en dat was toch wel even schrikken... Hele kleine tentjes die je eerst moest controleren op spinnen en slangen en gewoon op de grond slapen in je slaapzakje. Gelukkig wel lekker geslapen want ik was best wel moe! (en dankzij de nodige goon: supergoedkope wijn in 4 of 5 liter zakken die je kan opblazen tot kussen wanneer ze leeg zijn) De volgende dag gingen we weer lekker rondcrossen en het eiland verkennen. Een mooi punt met uitzicht, nog een meer, strand, lazy river en weer naar het kamp om te koken en slapen. De volgende dag nog een beetje in de zon gelegen en rondgereden en toen was het alweer tijd om te gaan! We hadden bijna de boot gemist omdat we nog twee auto's moesten helpen die helemaal vastgegraven waren in het zand en al bijna in het zeewater stonden.. Gelukkig wist onze gids de auto's er uiteindelijk uit te krijgen nadat we met z'n allen hielpen duwen.

Na Fraser Island sliep ik weer een nachtje in Rainbow beach om de volgende dag verder te gaan naar 1770/agnes water. Een plaatsje dat z'n naam had te danken aan Kapitein Cook die hier, je raad het al, in 1770 aan land ging. Eigenlijk was er niet zoveel te doen daar... maar het hostel was wel heel mooi en er werkte een Nederlands stel waarvan de vrouw iedere avond poffertjes bakte :D Met een Duits meisje die ik had ontmoet op Fraser Island hebben we fietsen gehuurd om wat meer van het stadje en de omgeving te zien. Pfff... we mochten toch best trots zijn op onszelf in die hitte en die heuvels op haha ;)

Vanuit 1770 nam ik een nachtbus naar Airlie beach waar ik op de boot ging naar de Whitsundays! Een groep eilanden die wederom door Cook ontdekt werden op...... Whitsunday! Dat was toch best vermoeiend om meteen vanuit de nachtbus de boot op te gaan. Gelukkig gingen we veel varen en kon ik lekker dutjes doen op de boot en werd er lekker voor ons gekookt. Onze boot heette Powerplay een catamaran waar we met 18 man op zaten en ook op sliepen. Het was supermooi om bij de Whitsundays rond te varen! Tussendoor konden we snorkelen en alvast een voorproefje nemen van het Great Barrier Reef. Ook Stand up Paddle boarding en gewoon lekker zwemmen kon tussendoor. Daarnaast zijn we naar Whitehaven Beach geweest, nog mooier dan Lake Mckenzie! 's Avonds kwamen er dolfijnen rond onze boot zwemmen die op de visjes afkwamen die weer op de blauwe lichten onder de boot afkwamen. Na twee nachten op de boot was het alweer voorbij helaas.

Terug van de boot bleef ik nog twee nachten in Airlie beach waar ik inmiddels steeds meer bekende gezichten tegenkwam. Gezellig op stap geweest daar en verder rustig aan gedaan en lekker bij de lagoon gelegen. In zee zwemmen kan daar helaas (ook hier in Cairns) niet vanwege gevaarlijke kwallen.

Na Airlie ging ik door naar Magnetic Island. Een super mooi eiland waar ik in een hostel sliep dat wel op een resort leek! Het uitzicht vanuit mijn hostelhutje was super! Samen met een Duits en een Nederlands meisje heb ik een autotje gehuurd en zijn we rond gaan rijden over het eiland. Erg leuk en erg fijn om zelf te rijden (al was het eiland niet zo groot). De volgende dag hadden we de cabrio nog en zijn we naar een soort kleine dierentuin gegaan met allerlei dieren die in Australië te vinden zijn. Daar heb ik een een schilpad vastgehouden, een baby krokodil (de rest van de reptielen heb ik maar aan me voorbij laten gaan) en een..... koala! :D Helaas (of eigenlijk niet) moest ik voordat we bij de slangen kwamen alweer de auto terug brengen en op de boot om mijn bus te halen.

Dit was mijn laatste bus alweer richting Cairns mijn eindbestemming! In Cairns had ik onder andere een regenwoud tour naar de tablelands geboekt. Een hele mooie dag door het regenwoud en superveel mooie watervallen waar we lekker bij konden zwemmen! Deze dag had ik samen met een Duits meisje die ik al in Brisbane had ontmoet. De volgende dag kwam ook Madelon aan, een Nederlands meisje die ik in Surfers heb ontmoet. We zijn samen veel uitgegaan in Cairns (5 keer in 1 week...) en hebben daar ook koningsdag gevierd. Er waren heel veel Nederlanders in Cairns dus heb het toch nog een beetje kunnen vieren ;). Ook had ik in Cairns een tour naar het Reef geboekt om te gaan snorkelen. WOW! dit was het echt Great Barrier Reef! Helaas geen schildpadden of haaien gezien maar wel Nemo en heel veel andere gekleurde vissen en koraal. Echt onwerkelijk wat zich eigenlijk allemaal onder water bevind.

Op de 29 april was eigenlijk mijn tour afgelopen maar ik besloot om in Cairns te blijven omdat ik ook niet echt geld meer had om veel verder te reizen. Samen met Madelon heb ik nog een tour naar het regenwoud in Daintree geboekt om daar ook te gaan paardrijden door het regenwoud en op het strand. Het paardrijden viel helaas wel een beetje tegen voor al dat geld, maar desondanks was het wel mooi om zo vanuit het regenwoud het strand op te rijden! Ook twee keer een cassowary gezien, een beetje een struisvogelachtige loopvogel waar er nog maar zo'n 1200 van over zijn. We hebben dus erg geluk gehad dat er eentje zomaar overstak en er eentje zomaar het strand op kwam lopen!

Verder heb ik in Cairns niet zoveel gedaan dan een beetje winkeltjes kijken en bij de Lagoon liggen. Er gingen ook steeds meer mensen die ik had ontmoet tijdens mijn reis weg helaas. Gelukkig was Madelon er nog een hele tijd en hebben we samen een beetje rondgehangen. Vorige week is ze echter vertrokken naar Azië en ben ik een baantje in een hostel gaan zoeken om wat geld te besparen. Gelukkig had ik er al zo eentje gevonden en heb ik mijn laatste anderhalve week hier gratis accommodatie voor twee uurtjes schoonmaken per dag. Helaas is het hostel niet zo mooi en vooral oud, maar gelukkig heb ik wel drie leuke meiden op m'n kamer die wel weer veel troep maken.. ;)

Maar nog twee nachtjes slapen en dan lekker genieten van een luxe hotelkamer! Dat zal wel gek zijn na zoveel maanden telkens op kamers met 4 tot 10 personen.. pff daar ben ik wel klaar mee ;) Kan nu ook echt niet meer wachten... Heb het super leuk gehad in Australië maar nu wil ik ook wel weer heel graag Jasper zien en lekker samen gaan genieten in Thailand!

Iedereen bedankt voor het lezen van mijn (soms warrige) verslagjes en tot over twee en een halve week in Nederland!

See you!

Joanne

P.s. Ik zal proberen nog even wat foto's te uploaden ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanne

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 1343
Totaal aantal bezoekers 4321

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 30 Juni 2015

Australië!

Landen bezocht: